پشت واژگان سکوت

و اینجا مامنی است برای بیان هر آنچه که پشت واژگان سکوت پنهان شده اند

پشت واژگان سکوت

و اینجا مامنی است برای بیان هر آنچه که پشت واژگان سکوت پنهان شده اند

سلام نماز

 

 

 

و در پایان نماز ....  سلام می دهیم .... درست برخلاف تمامی پایان ها .... مگر می شود در پایان چیزی سلام داد...... پایان بوی وداع می دهد و .... شروع بوی سلام ...... پس چگونه است که در پایان نماز سلام می دهیم در حالیکه باید وداع کنیم .... روی زمین، سلام را زمانی می گوییم که مدتی نبوده ایم....

سلام ... سرآغاز هر شروعی است..... مگر نه اینکه در نماز .... به تمامی در آسمان ها سیر کرده ایم.... و مگر نه اینکه مدتی روی زمین نبوده ایم.... حال که در پایان نماز به زمین برمی گردیم.... باید به اهل زمین سلام دهیم.... که رسم اهل ادب است.... سلام می گوییم چون برگشته ایم.... چون مدتی نبوده ایم.... حال واقعا نبوده ایم؟ ..... یا اینکه نبوده ایم ... ولی نه در نماز .... و نه در آسمانها ..... بلکه دغدغه های زمینیمان را در خلوت نماز دنبال می کرده ایم.....

* هر جور که حساب کنی... زمین وارونه ی آسمان است ... حتی در سلام و خداحافظی ...  

 * برداشتی آزاد از بخش سلام نماز کتاب سرالصلوه امام خمینی

نظرات 14 + ارسال نظر
site01 سه‌شنبه 25 مرداد 1390 ساعت 02:56 ب.ظ http://www.site01.cz.cc

346458آیا بالاخره راهی برای کسب درآمد از اینترنت وجود دارد ؟؟؟یک راه مطمئن و درآمدزا برای کسانیکه مایلند از صفر شروع نموده و از هیچ به همه چیز برسند
درآمد بسیار زیاد , آسان , مطمئن و قانونی برای صاحبان سایتها , وبلاگها و بازاریابها
با هر بازدید و سابقه فعالیتی که دارید به گروه ما بپیوندید
>>> و طعم واقعی پول اینترنتی را حس کنید <<<
http://site01.cz.cc

ر.جنکی سه‌شنبه 25 مرداد 1390 ساعت 03:13 ب.ظ http://fly.blogsky.com

سلام.
جالب بود. حتی یذره توجه کردم دیدم سلام نماز رو به زمینی ها میدیم.

سلام

ممنون.

یک خواننده همیشگی سه‌شنبه 25 مرداد 1390 ساعت 03:32 ب.ظ

سلام نماز روزه ها قبول
چشم به راه بودیم
چه وحدتی بین من و رسول و تمام مومنین برقرار میشود در این چند جمله سلام.
انگار سفری مشابه معراج رسول است از زمین تا عرش میروی بعد دوباره به زمین بر میگردی اما رفتنت را که شروع میکنی چیزی نداری ولی دربرگشت جزو عباد صالحینی
انشاالله که اینطور باشد
ممنون از این پست زیبا

سلام

نماز و روزه های شما هم قبول. امیدوارم جزء عبادصالحین باشیم.... در پست قبلی ردی از شما ندیدم... فکر کردم نیستید...

التماس دعا.... تا خدا راهی برایم باز کند....

روتین های یک طلبه سه‌شنبه 25 مرداد 1390 ساعت 05:14 ب.ظ http://rutin.blogsky.com

سلام...
پس بانوی آبان شما هستید...
اصلا متوجه لینکتون نشده بودم...
تفسیر قشنگی کردی... خیلی به دل نشست...
راستی شما هم در موج وبلاگ نویسی حمایت ازمردم سومالی شرکت کنید...

سلام

من که همیشه اسم وبلاگم رو لینک می کردم... تعبیر زیبای امام بود، من فقط بازخوانی کردم...

حتما

یک خواننده همیشگی سه‌شنبه 25 مرداد 1390 ساعت 09:41 ب.ظ

سلام
ممنون التماس دعا سر سجاده نماز
در پست قبلی کامنت اول بی نام گذاشته شد.

سلام

محتاجیم به دعا ...

دانیال سه‌شنبه 25 مرداد 1390 ساعت 09:53 ب.ظ http://www.danyal.ir

کثرت مطالعه و انس سرکار با کتب عرفانی و ادبی معاصرین و متاخرین ستودنی است ...

لطف دارید ...

سهبا چهارشنبه 26 مرداد 1390 ساعت 10:46 ق.ظ http://sayehsarezendegi.blogsky.com/

این نمازی رو که شما میگی ، کجا میشه پیدا کرد ؟! توی زمین که پیداش نکردم ، تو آسمون هم که منو راه نمیدن ! دلمون هم که .... از سیاهی نوبره ماشاله ! چیکار کنم حالا ؟!
من دلم از این سلامهای قشنگ میخواد خداااااااااا !!!

سلام این نماز رو میشه رو زمین پیدا کرد .... چراکه همین زمینیان رمز این سلام پایانی را یافته بودند ...

در ضمن دورا دورا شما می شناسم ... از وبلاگ آسمان سیاه است .... می دانم دلی پر نور دارید ...

صهبانا چهارشنبه 26 مرداد 1390 ساعت 11:17 ق.ظ http://sahbana.blogsky.com


هر جور که حساب کنی... زمین وارونه ی آسمان است ... حتی در سلام و خداحافظی ...
پس خدا حافظ و سلام ...

چقدر زیبا موضوع سلام نماز را نگاه کردید ... گاهی از نگاه چهل ساله ی خود به این موضوعات خجالت می کشم .
ممنون از مطلب خوبتان.

سلام

نگاه زیبای امام بود ... من فقط باز خوانی کردم....
خواهش می کنم

بهانه گیر چهارشنبه 26 مرداد 1390 ساعت 05:38 ب.ظ http://bahanes.blogsky.com/




خستگان را چو طلب باشد و قوت نبود..


انا فقیر .. هل یرحم .. ؟

و هل یرحم الفقیر الا الغنی ....

محمد چهارشنبه 26 مرداد 1390 ساعت 05:40 ب.ظ

نمی‌دونم این حرفِ امام چه‌قدر دقیقه و مبنای تاریخی‌ش مدّ نظر گرفته شده (البته با توجه به این‌که ایشون خودشون در عراق بودند می‌شه گفت دقیقه)؛ و نمی‌دونم که سبقه‌ی تاریخیِ کدوم بیش‌تر و کدوم مقدمِ بر کردوم بوده ولی عرب‌ها موقعِ خداحافظی سلام می‌دن به هم.

برداشت های امام در این کتاب اکثرا برداشت های عرفانی است .... و این هم شاید مصداقی باشد...
در زبان عربی برای خداحافظی واژگان متعددی استفاده می کنند که یکی از آنها هم سلام علیکم است ....

شاید هم بنا گفته ی شما .... در طول نمازمان همراه بندگان صالح و پیامبر خدا باید باشیم.... و در انتها از آنها خداحافظی می کنیم ...

ولی با دقت در مضامین سلام نماز ... به نظر می رسد ... انگار بر کسانی وارد می شویم ... و سلام می دهیم....

ممنون از تذکرتون ....

سیرت چهارشنبه 26 مرداد 1390 ساعت 11:57 ب.ظ

سلام من به هر چه وبه هر کــــسی که با سحر تمام جسم و جان او پر از نماز می شود....

و شاید هم .... خوشا آنانکه که دائم در نمازند .....

محمد پنج‌شنبه 27 مرداد 1390 ساعت 03:53 ق.ظ http://pure-commander.persianblog.ir

عرض کردم... نگاه کردم دیدم کامنت‌م اغلاط هم داشت. این کی‌بوردم مدتیه فات زده هی می‌پره جاهای مختلف. ببخشید.

خواهش می کنم.... برای هر کسی ممکن پیش بیاد .....

ثنائی فر شنبه 29 مرداد 1390 ساعت 02:56 ب.ظ http://www.sanae.blogfa.com

در آخر نماز باید ببینیم آنچه را که باید ببینیم پس سلام می دهیم

سلام بر بانوی آبان

سلام

کاش می دیدیم ....

دورافتاده شنبه 29 مرداد 1390 ساعت 06:15 ب.ظ http://khe-mesle-khoda.blogsky.com


آنسوی این مکان - زمان، پشت دریچـــه زمـــان
بازهم آسمان همان پرسش آبی ست؟ ... بگو !

سلام ... !

سلام

آسمان .... همیشه همان پرسش آبی است ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد