پشت واژگان سکوت

و اینجا مامنی است برای بیان هر آنچه که پشت واژگان سکوت پنهان شده اند

پشت واژگان سکوت

و اینجا مامنی است برای بیان هر آنچه که پشت واژگان سکوت پنهان شده اند

ما آدمها ...

نمی دانم مردمان امروز چرا خود را متمدن تر از مردمان دیروز می دانند ... انگار همین که پوششی از تکنولوژی روی خود کشیدند  و اهلی شهر شدند و رستوران و شهربازی و تلویزیون و سینما و هزار رنگ و لعاب و سر و صدا برای خودشان درست کردند ... فکر کردند می توانند شباهت وافر خود را با اقوام گذشته پنهان کنند ... و یا شاید حتی می خواهند بدتر بودن خود را بپوشانند ... هر چه در دور و برم میبینم و می شنوم همه حکایت از همان جاهلیت اخری دارد که خدا در قرآن گفته ... همان توحش ولی در قالب لباس میش ... حمله به غزه و سوریه و عراق و پاکستان و مالی و .... استعمارگری همیشگی فرانسه و بریتانیا و امریکا و ... انگار ما آدمها قرار نیست آدم شویم ... فقط بلدیم لباس تنمان را شیک و زیبا کنیم .. انگار نه انگار که روحی درون این تن قرار دارد که آمده ایم به این دنیا تا آن را پاک و مطهر سازیم ... و برگردیم پیش خدا ...  نمی دانم ما آدمها دنبال چی می گردیم که به داشته ی خودمان هیچ وقت دلخوش که هیچ، راضی هم نبوده ایم .. چرا دنیا هیچ وقت آرام نمی گیرد ... چرا آدمها همیشه ادای کمک کردن بهم را در می آورند ولی در اصل دارند به ضرر یکدیگر رفتار می کنند ... چرا سازمان ملل به آن بزرگی داریم ولی هیچ گاه قادر نیست حق کشور کوچک و ضیعفی مانند مالی را بگیرد ...  چرا همه، حرفهای بزرگ می زنند ولی حتی قادر به انجام کارهای کوچک هم نیستند ... این همه رفت و آمد ... این همه حرف گنده ... این همه هزینه ... پس چرا ما آدمها هیچ وقت نمی توانیم از حقوق آدمهای ضعیف دفاع کنیم ... چرا ضعفا همیشه ضعیف تر میشوند و گردن کلفتها، گردن کلفت تر ...  انگار همگی دلمان یادمان رفته ... همه فقط می دویم ... ولی به کجا ... انگار کسی به این موضوع فکر نمی کنه ...  چرا خدا به همین سادگی یادمان رفته ... دنیا  و اتفاقاتش غمگینم می کنم ... و فقط فکر به این موضوع است که آرامم می کند .. اینکه خدا جبار است و "إنّ الله عزیزٌ ذوانتقامٍ" 

نظرات 6 + ارسال نظر
نگار آشنا سه‌شنبه 1 اسفند 1391 ساعت 02:28 ق.ظ http://lahootian9257.persianblog.ir

باسلام، مطلب خوبی بود ولی نباید از این نکته غافل شد که پیشرفت لازمه وجود انسان است و بدون آن انسان بقاء نخواهد داشت، هر چند باید به درستی مدیریت شود تا وضعی مثل وضع امروز پیش نیاید،
متقابلا از شما برای مطالعه آخرین نوشته دعوت میکنم:
"قانون علیت! آه قانون علیت ! بیا کمی با هم صحبت کنیم، بیا تا برایت بگویم...."
نگار آشنا: http://lahootian9257.persianblog.ir

سلام

منظور من عدم پیشرفت و یا بد بودن اون نیست ... منظور من بد بودن آدم ها و هدف اون هاست ...

ممنون ... حتما

مهرداد سه‌شنبه 1 اسفند 1391 ساعت 10:46 ب.ظ http://kahkashan51.blogsky.com

سلام بانوی آبان
پیوندتون مبارک امیدوارم در سایه حق تعالی از خوشبخت ترین ها باشید..

سلام

سپاس فراوان ...

بانوی فروردین چهارشنبه 2 اسفند 1391 ساعت 01:08 ق.ظ http://www.tandorosti.org

حالا بین این همه صفت ، چرا دلتو به جبار بودنش خوش کردی؟؟؟؟؟؟

چون جبار یعنی جبران کننده و چه چیز به آدمی بیشتر از این آرامش می دهد که خدا می بیند و جبران می کند ...

زهرا سه‌شنبه 15 اسفند 1391 ساعت 11:36 ق.ظ

بانوی نازنین آبان ، دیر به دیر در این خانه قدم میگذاری...بی صبرانه در انتظار دل نوشته های جدید شما هستیم...خانه دلمان پوسید ..دست به کار شو ید..بهار نزدیک است.

چشم دوست مهربانم ...

زهرا چهارشنبه 23 اسفند 1391 ساعت 09:15 ب.ظ

ببخشید .. جمله بهار نزدیک است ..تبلیغاتی نبود ها..می بینی بهار هم بازیچه شده انگار ....

راست میگی دوست عزیزم ... ولی نگران نباش .. منظورت را فهمیدم ..

خواننده همیشگی پنج‌شنبه 1 فروردین 1392 ساعت 08:37 ق.ظ

سلام بانو
تا حالا نشده بود که واسه یه پست شما اینقدر دیر نظر بذارم . خیلی فکر کردم که چرا ما آدما تجربه هزاران سال دانش و علم همدیگه را خوب استفاده میکنیم و این همه پیشرفت کردیم ولی تجربیات تربیتی و روحی هزاران ساله انسانها را نادیده میگیریم؟؟؟
جالبه که بعد میلیونها سال باز میرسیم به همون دوراهی که آدم در یک سطح و قابیل در سطحی دیگه گیر کرده بودن و دردناکه که همون اشتباهات را تکرار میکنیم. دولتهای غالب دنیا هم دقیقا مشابه چند هزار سال پیش فرعون همون روش خودمحوری و انسان مداری را مبنای اداره جهان قرار دادن!! این چیزی نیست جز جاهلیت آخرالزمانی و ارتجاعی بسیار عجیب به گذشته. تنها فرقی که الان هست هیچ حاکمی همانند فرعون خودش را مستقیما خدا خطاب نمیکنه بلکه سرمایه داران پشت پرده قدرتها که خودشون را خدای این جهان تلقی میکنند با هزاران شعار همانند دموکراسی و حقوق بشر و آزادی و... به انسانها القا میکنند این نظام کنونی همون نیاز واقعی شماست. واقعا دسته بندی انسانها به انسانهای دارای حقوق و فاقد حقوق همون نیاز واقعی برای اداره جهانه؟ کشتار مردم مالی و رواندا و... برای چپاول ذخایر اورانیوم و تامین منافع سرمایه داران پاسخ به کدام نیاز این مظلومان است؟
انشاالله خداوند حکیم و رحیم رحمت خاص خود را شامل این جهان کند و با ظهور منجی حقیقی، بشر تشنه عدالت را سیراب کند.

سلام

تاریخ همیشه تکرار میشود ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد